panorama

Ušesa Istre

sobota, 25. oktober 2014

Na skrajnem jugu kraškega roba, nad vasjo Sočerga, tik ob meji s Hrvaško, se nahajajo čudovite stene – spodmoli, ki so zaradi previsne oblike dobile ime »Ušesa Istre«. Značilnost 28 m  visoke pečine so trije večji in globlji spodmoli s 17 m visokim stropom.

Pot bomo začeli v vasi Gračišče. Vasica je strnjena med dvema hriboma, Grižo in Lačno. Skozi vas se bomo po planinski poti povzpeli na hrib Lačna (451 m), ki je dobil ime po živini, ki se je na njem pasla in se s paše domov vedno vračala lačna. Od tu bomo nadaljevali proti Kuku (498 m) čez Veliki Gradež (507 m) čez širne planjave Ravnega Krasa vse do vasi Dvori. Sledi vzpon do spodmolov – Istrskih ušes,  »kjer naj bi se slišalo vse, kar se pogovarjajo v dolini«. Sledi nadaljevanje čez Veliki Badin (359 m) do cerkvice sv. Kvirika  in do našega jutranjega izhodišča.

Zbrali se bomo ob 7.00 v Gračišču pri marketu Mercator.

Dostop do izhodišča je po avtocesti Ljubljana – Koper, ki jo zapustimo na izvozu Črni Kal. Od tu vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti morju, a le do naslednjega nekoliko večjega križišča, kjer zavijemo levo v smeri mejnega prehoda Sočerga. Po omenjeni cesti se peljemo mimo kraja Kubed do vasi Gračišče.

Hoje s postanki bo približno 7 do 8 ur.

Ker med potepanjem po hribovitih, travnatih grebenih ni nobene planinske postojanke, vzemite s seboj dovolj pijače in hrane ter oblačila za zaščito pred vetrom.